Η "ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ" ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ” ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ”  ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

       Τη Δευτέρα 30/4 και ώρα 22:00 στην αίθουσα του δημοτικού κινηματογράφου θα προβληθούν οι ταινίες μικρού μήκους ¨Μαύρη θύελλα” και “Παιχνίδι για δύο” , του σκηνοθέτη Νίκου Καλλαρά. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το σκηνοθέτη.
 Η εκδήλωση οργανώνεται σε συνεργασία με το Δημοτικό Κινηματογράφο.
 Είσοδος ελεύθερη

ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ:Μυθοπλάσια, 14′ , 2011

Η ταινία

      Μια βιαστική σέντρα, μια άστοχη πάσα και τέλος το γκολ που δε μπήκε, κοστίζουν στην ομάδα της Καλαμάτας την παραμονή της στη μεγάλη κατηγορία. Οι φήμες για στημενο παιχνίδι δίνουν και παίρνουν. Οργισμένοι φίλαθλοι κατηγορούν το θωμά που φεύγει απο τη ζωή με το παράπονο του αδικημένου. Ο Θωμάς στοιχειώνει τη συνείδηση των συμπαικτών του. Τους επισκέπτεται έναν έναν προσπαθώντας να τουσ πείσει να ξαναπαίξουν το παιχνίδι…

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΔΥΟ: Μυθοπλάσια, 15′,2004

Η ταινία

    Ο Βασίλης και η Άννα έχουν πάψει από καιρό να περιμένουν κάτι. Η κλοπή ενός πορτοφολιού τούς δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν…

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

    Γενήθηκε το 1977 στη θεσσαλονίκη. Σπούδασε κινηματογραφο στη Σχολή Σταυράκου. Εργάστηκε ως βοηθος σκηνοθέτη κοντά στο Νίκο Αναγνωστόπουλο, Πέτρο Σεβαστίκογλου, Περικλή Χούρσογλου και Νίκο Περάκη.
   Η ταινία “Παιχνίδι για δύο ” βραβεύτηκε με κρατικό βραβείο ποιότητας στο 45ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
φιλμογραφία

“Μαύρη θύελλα”      μυθοπλασία, 14′,2011
“Παιχνίδι για δύο”    μυθοπλασία,15′, 2004
“Evening solitude”   ντοκιμαντερ 3′ , 2000

Γνωριμία με τον Νίκο Καλλαρά
Περίγραψέ μας με 25 λέξεις την ταινία σου.
Μία χαμένη φάση για γκολ στις καθυστερήσεις ενός κρίσιμου αγώνα καθορίζει το παρόν και το μέλλον στη ζωή των ποδοσφαιριστών της «Μαύρης Θύελλας».
Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για το ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη;
Το Φεστιβάλ Δράμας αποτελεί σημαντικό και αναγκαίο θεσμό για την ανάδειξη των νέων δημιουργών του ελληνικού κινηματογράφου. Κατά τη διάρκεια των προβολών, ο σκηνοθέτης έχει την ευκαιρία να εκθέσει για πρώτη φορά τη δουλειά του στο ευρύ κοινό, να συζητήσει με ανθρώπους του κινηματογράφου, να αναμετρηθεί με το διαφορετικό και να ωφεληθεί από αυτήν τη διαδικασία. Επίσης, θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμη την επαφή του νέου κινηματογραφιστή με τις ξένες ταινίες – συμμετοχές στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος. Κάνοντας ο καθένας μας τις όποιες συγκρίσεις του, έχει τη δυνατότητα να διευρύνει τον τρόπο σκέψης του, να θέσει ερωτήματα στον εαυτό του και να φιλτράρει καλύτερα τις επιλογές του.
Πώς θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;
Η ΕΡΤ με το πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε αρκετούς κινηματογραφιστές να ξεκινήσουν τις ταινίες τους. Πιθανόν να μην έκανα αυτήν την ταινία, όπως και την προηγούμενη, αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη υποστήριξη. Θεωρώ ότι οφείλουμε να θυμόμαστε αυτήν την προσφορά τουλάχιστον όσοι ωφεληθήκαμε. Ας μην ξεχνάμε ότι ακολουθούν και άλλοι μετά από μας και πρέπει να βοηθηθούν για να κάνουν το πρώτο βήμα. Ωστόσο, υπάρχουν χρόνια προβλήματα που πρέπει ν’ αντιμετωπιστούν. Θέματα όπως η κινηματογραφική παιδεία, η προώθηση και διανομή των ταινιών, η σωστή εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων (1,5% και tax-shelter), η επαναλειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με έναν πιο αποδοτικό τρόπο για όλους μας και πολλά άλλα.
Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη «άνθιση» του ελληνικού κινηματογράφου;
Πιστεύω ότι είναι λίγο νωρίς να μιλήσουμε για «άνθιση»… Με δεδομένο ότι ζούμε σε μια χώρα που δεν έχει σωστή κινηματογραφική εκπαίδευση και σταθερή πολιτική στο σινεμά, θεωρώ ότι ο ρόλος της μικρού μήκους ταινίας είναι αναβαθμισμένος.
Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της;
Τα διάφορα εθνικά και διεθνή φεστιβάλ, η κρατική τηλεόραση με προβολές και αφιερώματα και τέλος, η διανομή στις κινηματογραφικές αίθουσες μπροστά από μεγάλου μήκους ταινίες. Τον τελευταίο καιρό με τη διαφαινόμενη έκρηξη των νέων μέσων το κοινό εθίζεται σε συντομότερης διάρκειας storytelling, οπότε ο νομοθέτης διακρίνοντας αυτή την κύρια τάση θα μπορούσε να επανεξετάσει το είδος της όποιας υποστήριξης έστω και ανταποδοτικά.
Το μέγεθος μετράει;
Αυτό που μετράει σε κάθε ταινία είναι η αίσθηση που αφήνει στο θεατή είτε αναφερόμαστε σε μικρή είτε σε μεγάλη φόρμα. Και στις δύο περιπτώσεις, ο δημιουργός καλείται να χρησιμοποιήσει τα εκφραστικά του μέσα με σκοπό να πετύχει την ισορροπία που αναλογεί στην απαιτούμενη διάρκεια του έργου. Λόγου χάρη δεν θα συγκρίναμε δύο πίνακες ζωγραφικής βάσει μεγέθους. Θα εστιάζαμε στο θέμα τους και στην όποια συγκίνηση μας προκαλούν.
Συνέντευξη: Λήδα Γαλανού

Δώστε μια απάντηση

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

11 − eleven =