, 'opacity': false, 'speedIn': , 'speedOut': , 'changeSpeed': , 'overlayShow': false, 'overlayOpacity': "", 'overlayColor': "", 'titleShow': false, 'titlePosition': '', 'enableEscapeButton': false, 'showCloseButton': false, 'showNavArrows': false, 'hideOnOverlayClick': false, 'hideOnContentClick': false, 'width': , 'height': , 'transitionIn': "", 'transitionOut': "", 'centerOnScroll': false }); })
Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα
Μαρ06

Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα

Κατά τη λήξη του Αμερικανικού εμφυλίου, ενώ ο αρχηγός της οικογένειας Μάνον, Έζρα (Ρέιμοντ Μάσεϊ) πρόκειται να επιστρέψει στο σπίτι του μαζί με το γιο του Όριν (Μάικλ Ρέντγκρεϊβ), η κόρη του Λαβίνια (Ρόζαλιντ Ράσελ) ανακαλύπτει ότι η μητέρα της Κριστίν (Κατίνα Παξινού) διατηρεί εξωσυζυγικές σχέσεις με τον πλοίαρχο Μπραντ (Λίο Γκεν), τον οποίο η ίδια είχε ερωτευτεί. Ημερομηνία προβολής: 13 Μάρτιος 2017 Διάρκεια: 172′ Σκηνοθεσία: Dudley Nichols Με τους: Rosalind Russell, Michael Redgrave, Raymond Massey Τύπος ταινίας: ασπρόμαυρη, Δραματική Χρονιά: 1947 Χώρα: ΗΠΑ...

περισσότερα...
Ο χορευτής του πάνω ορόφου
Ιαν07

Ο χορευτής του πάνω ορόφου

Μεταφερόµαστε σε µια φανταστική χώρα της Λατινικής Αµερικής και παρακολουθούµε τόσο την ανελέητη, αιµατοβαµµένη δράση της οργάνωσης και του ηγέτη της, όσο και την προσπάθεια εντοπισµού και σύλληψης του από τον ευσυνείδητο και ιδεαλιστή πρώην δικηγόρο και νυν αστυνοµικό Αγκουστίν Ρέχας. Ημερομηνία προβολής: 16 Ιανουάριος 2017 Διάρκεια: 132′ Σκηνοθεσία: John Malckovich Με τους: Javier Bardem, Laura Morante, Juan Diego Botto Τύπος ταινίας: Δραματική Χρονιά: 2002 Χώρα: ΗΠΑ,...

περισσότερα...
Πιο δυνατός απ΄ τον διάβολο
Απρ03

Πιο δυνατός απ΄ τον διάβολο

  Μια παρωδία – «διαμαντάκι» Με ιδιαίτερη χαρά η Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων προβάλλει μια από τις πλέον αξιοσημείωτες και «περίεργες» ταινίες του Χόλιγουντ. Ο μεγάλος Τζον Χιούστον συνεργάζεται με τον Τρούμαν Καπότε, ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ παρωδεί τον… εαυτό του, η Λολομπρίτζιτα θέλγει, οι καρατερίστες δίνουν τα ρέστα τους και ο θεατής βλέπει τα πάντα… χωρίς να ξέρει τι έχει δει! «Πιο δυνατός από τον διάβολο», την ερχόμενη Δευτέρα 4 Απριλίου, στον μύλο Ματσόπουλου, για να δούμε, ποιος είναι, τελικά, ο «διάβολος»…. ΥΠΟΘΕΣΗ Ένα ζευγάρι τυχοδιωκτών συνοδευόμενο από μια συμμορία απατεώνων, που από κάπου κρατάει το ζευγάρι δέσμιο των επιθυμιών της, περιφέρονται σε μία παραθαλάσσια ιταλική πόλη έως ότου επισκευαστεί το πλοίο που θα τους μεταφέρει στην βρετανική Αφρική όπου ελπίζουν να υφαρπάξουν γη πλούσια σε ουράνιο. Κατά την διάρκεια της αναμονής τους συναντούν ένα ακόμη ζευγάρι εντελώς αταίριαστο και αρκετά περίεργο. Μέχρι το τέλος, της ταινίας, αγνοούμε, ποιος δουλεύει ποιον…   ΚΡΙΤΙΚΗ Η γοητευτική ασπρόμαυρη συμπαραγωγή ΗΠΑ, Βρετανίας και Ιταλίας χαρακτηρίζεται δικαίως μικρό διαμαντάκι. Πολλοί, όταν πρωτοείδαν το φιλμ, δεν ήξερα τι να πουν ότι είδαν: μία κωμωδία, ένα νουάρ, μία σάτιρα, ένα δράμα χαρακτήρων, έναν κλασσικό Χιούστον; Η αλήθεια είναι ότι το φιλμ αποδεικνύεται ένα μείγμα ετερόκλητων στοιχείων ενορχηστρωμένων με ικανοποιητικό τρόπο από τον Χιούστον και με το τελικό αποτέλεσμα να φέρει ανεξίτηλη την σφραγίδα του Τρούμαν Καπότε. Το ιδιόμορφο αποτέλεσμα αυτής της καθόλου αναμενόμενης συνεργασίας είναι μία ταινία στην οποία κανένας ρόλος δεν περνά απαρατήρητος και αυτό αφορά και στους δεύτερους και στους τρίτους ρόλους. Οι διάλογοι είναι εξαιρετικά σπιρτόζικοι κοφτοί και υπαινικτικοί, απολύτως παράλογοι σε ορισμένα σημεία και τελικά αυτό που κάνει το φιλμ να διακρίνεται είναι η χημεία μεταξύ του γκρουπ των ηθοποιών που επιλέχτηκαν να ερμηνεύσουν αυτούς τους εκκεντρικούς χαρακτήρες. Η ταινία στην πραγματικότητα είναι μία παρωδία. Παρωδία των ταινιών που έκαναν γνωστό τον Bogart αλλά και γιατί όχι, και του συνόλου της παράδοσης του φιλμ νουάρ. Αρχικώς ο θεατής θεωρεί ότι θα δει ένα νουάρ. Καθώς οι σκηνές διαδέχονται η μία την άλλη αμφιβολίες γεννιούνται, η ταινία είναι πολύ φωτεινή, οι άντρες είναι σχεδόν καρικατούρες, οι γυναίκες διαθέτουν ένα τέτοιο ισχυρό ένστικτο αυτοσυντήρησης και μία τόσο τετράγωνη λογική – στοιχεία που τις απομακρύνουν από το πρότυπο του μοιραίου (αυτό)καταστροφικού θηλυκού που έχουμε συνηθίσει-, οι ήρωες κυνηγούν χίμαιρες, ανεπίτρεπτα gags προκαλούν έως και γέλιο. Κάτι δεν πάει καλά. Μπα….. όλα μία χαρά πάνε. Απλώς έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ένα από τα αγαπημένα μας κινηματογραφικά είδη να αυτοσαρκάζει και μάλιστα με σημαία έναν πρωταγωνιστή ολκής. Πηγή: myfilm.gr, rizospastis.gr, kimimatografoi.gr   Ημερομηνία προβολής: 4 Απρίλιος 2016 Διάρκεια: 89′ Σκηνοθεσία: Τζον Χιούστον Με τους: Χάμφρει Μπόγκαρτ, Τζίνα Λολομπριτζίτα Τύπος ταινίας: Κωμωδία, Περιπέτεια Χρονιά: 1953 Χώρα: Ηνωμέν,...

περισσότερα...
Η κυρία από τη Σαγκάη
Φεβ08

Η κυρία από τη Σαγκάη

«Λαμπερό» φιλμ νουάρ, με δεξιοτεχνία και σασπένς ΥΠΟΘΕΣΗ Ο ναυτικός Μάικλ Ο΄Χάρα προσλαμβάνεται στην πολυτελή θαλαμηγό του Αρθουρ Μπάνιστερ με κατεύθυνση το Σαν Φρανσίσκο. Εν πλω, επιβιβάζονται στο σκάφος ο συνεταίρος του Μπάνιστερ, Γκρίσμπι, με τη γυναίκα του Ρόζαλι, η οποία, παρά την παρουσία του άντρα της, δεν κρύβει το ενδιαφέρον της για τον Ο`Χάρα. Όταν ο σύζυγος βρίσκεται νεκρός, ο Μάικλ κατηγορείται για τη δολοφονία του. ΚΡΙΤΙΚΗ Η Κυρία απ` τη Σαγκάη περιέχει όλα τα στοιχεία του κλασσικού νουάρ, δηλαδή, τους μαφιόζους-στην-συμπεριφορά-δικηγόρους Bannister & Grisby, την επικίνδυνη γυναίκα Elsa Bannister (την υπέροχη Rita Hayworth), τον αφελή -αλλά στιγματισμένο με δολοφονία στον Ισπανικό Εμφύλιο, νεαρό Ιρλανδό Mιchael O`Hara (που τον υποδύεται ο νεαρότατος και συνεχώς ανερχόμενος σκηνοθέτης και ηθοποιός Orson Welles), χλιδή, συνομωσίες και κοφτές κουβέντες! Τι άλλο να ζητήσει κανείς, πράγματι… Από τα κλασσικά έργα του νουάρ για την σκηνοθεσία του, την ατμόσφαιρα του, τις ηθοποιίες όλων των συντελεστών, την (ελαφρώς έως πολύ…) μπερδεμένη πλοκή και βέβαια την παρουσία της υπέροχης γυναίκας, της Rita Hayworth, που μαζί με την Lana Turner και την Mairilyn Monroe τρέλαιναν τον ανδρικό πληθυσμό της Υφηλίου εκείνη την εποχή… Ο Welles ηθικολογεί στο έργο, δείχνοντας την παρακμιακή κατάσταση της αργόσχολης πλουτοκρατίας και την εν μέρει κάθαρση που δικαιούται ο «μικρός» άνθρωπος που μπλέκει στα πλοκάμια της συνομωσίας των αχόρταγων και αδηφάγων μεγαλοκαρχαριών…   Tips – Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στο μυθιστόρημα του Σέργουν Κινγκ “Αν πεθάνω πριν ξυπνήσω”, αλλά ο Όρσον Γουέλς το άλλαξε τόσο, ώστε έγινε αγνώριστο! – O Γουέλς είχε πείσει την πρώην, πλέον, σύζυγό του Ρίτα Χέιγουορθ να κόψει τα περίφημα μακριά κόκκινα μαλλιά της, να γίνει ξανθιά και να υποδυθεί την ψυχρή δολοφόνο! – Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στις 2 Οκτωβρίου 1946 και τελείωσαν στις 27 Φεβρουαρίου 1947. Με εντολή του στούντιο , όλο το Μάρτιο αρκετές σκηνές ξαναγυρίστηκαν, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε εκτεταμένο μοντάζ, που κράτησε περίπου ένα χρόνο, με αποτέλεσμα η ταινία να κάνει πρεμιέρα στις ΗΠΑ στις 9 Ιουνίου 1948. – Η αρχική παραγωγή ήταν χαμηλότερη από τον προϋπολογισμό, με τις παρεμβάσεις του στούντιο κόστισε, τελικά, συν το ένα τρίτο! Πηγή cine.gr, tvxs.gr   Ημερομηνία προβολής: 8 Φεβρουάριος 2016 Διάρκεια: 87′ Σκηνοθεσία: Όρσον Γουέλς Με τους: Ρίτα Χέιγουορθ, Όρσον Γουέλς Τύπος ταινίας: Μυστηρίου Χρονιά: 1947 Χώρα:...

περισσότερα...
Ο δολοφόνος της λεωφόρου
Δεκ07

Ο δολοφόνος της λεωφόρου

    Το πιο ιστορικό φιλμ νουάρ και η αγωνία του οτοστόπ «- Ποιος είναι το επόμενο θύμα; Εσύ;…» Με τέτοια ατάκα από έναν οπλισμένο σε ένα κλειστό αυτοκίνητο, πώς να μην δούμε με αγωνία, μια ιστορική ταινία, ένα φιλμ νουάρ – σταθμό στην πορεία του κινηματογράφου. Τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, Ο δολοφόνος της λεωφόρου, το μοναδικό φιλμ νουάρ σκηνοθετημένο από γυναίκα, το 1953, μας δείχνει τον τρόμο και το σασπένς στα οτοστόπ των ΗΠΑ. Μύθοι ολόκληρη δημιουργήθηκαν μετά από αυτή την ταινία, σχετικά με το οτοστόπ. Μύθος από μόνη της η Λουπίνο, που τόλμησε εκεί όπου καμία σκηνοθέτις δεν τόλμησε. Στο φιλμ νουάρ.   ΥΠΟΘΕΣΗ Ένα ταξίδι αναψυχής μετατρέπεται σε εφιάλτη όταν δύο φίλοι παίρνουν με ώτο-στοπ έναν ψυχοπαθή κατάδικο, ο οποίος τους ανακοινώνει ότι στο τέλος του ταξιδιού θα τους σκοτώσει. Σαν να μην έφτανε αυτό, η ιδιαιτερότητα που έχει στο ένα μάτι του το οποίο μένει μόνιμα ανοικτό, δεν τους αφήνει να γνωρίζουν πότε κοιμάται και πότε είναι ξύπνιος… ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ο σεναριογράφος Ντάνιελ Μεϊνγουόρινγκ εμπνεύστηκε το σενάριο της ταινίας απο την πραγματική ιστορία του Μπίλι Κουκ, ο οποίος το 1950 στην Καλιφόρνια δολοφόνησε μία πενταμελή οικογένεια και έναν πωλητή . Μετά από αυτές τις δολοφονίες, ο Κουκ απήγαγε τον Σερίφη Χόμερ Γουόλντριπ και τον εξανάγκασε να οδηγήσει στην έρημο. Εκεί τον έδεσε, κλέβοντας το περιπολικό. Παρ’όλα αυτά, ο σερίφης κατάφερε να απελευθερωθεί απ’τα δεσμά και να ειδοποιήσει τις αρχές. Ο Κουκ συνελήφθη και καταδικάστηκε σε θάνατο στις φυλακές του Σαν Κουέντιν στις 12 Δεκεμβρίου του 1952. Η ταινία γράφτηκε σχεδόν παράλληλα (έκανε πρεμίερα στις αίθουσες τον Μάρτιο 1953). ΚΡΙΤΙΚΗ Σε μια εποχή που οι γυναίκες σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ ήταν απλά ένα παράδοξο «ο Δολοφόνος της Λεωφόρου» είναι ένα σφιχτοδεμένο, b-movie που ξέρει πως να κρατά την ένταση ακόμη κι αν η ιστορία του, ή η σκιαγράφηση των χαρακτήρων του είναι τουλάχιστον λιτή. Ο Γουίλιαμ Τάλμαν που υποδύεται τον «κακό» είναι πετυχημένα απειλητικός και το φιλμ εκμεταλλεύεται την φιγούρα του -και το ελαττωματικό του μάτι- για να χτίσει έναν αξιομνημόνευτο bad guy. Τοποθετημένο στους παράδρομους της ερήμου του Μεξικό, σε ξεχασμένες μικρές πόλεις εκμεταλλεύεται την ατμόσφαιρα και το φυσικό τοπίο και το χρησιμοποιεί σαν σκηνικό για μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της ταινίας, όπως αυτή στην οποία ο κακός του φιλμ, αναγκάζει ένα από τα θύματά του να δοκιμάσει τις ικανότητές του στην σκοποβολή. Πηγή: myfilm.gr, clickafe.gr Ημερομηνία προβολής: 7 Δεκέμβριος 2015 Διάρκεια: 71′ Σκηνοθεσία: Άιντα Λουπίνο Με τους: Έντμοντ Ο’ Μπραιαν, Φρανκ Λαβτζόι Τύπος ταινίας: Φιλμ νουάρ Χρονιά: 1953 Χώρα:...

περισσότερα...
Page 1 of 3123